Gadżety reklamowe to ciągle bardzo skuteczna forma promowania firmy. Nawet największe i najbardziej znane przedsiębiorstwa inwestują w drobne przedmioty z logo lub nazwą produktu. Odpowiedni kubek z nadrukiem, długopis czy notes będą przez długi okres przypominały klientom o dobrym zakupie albo miłej wizycie. To także znakomity sposób by znak towarowy wyrył się w świadomości potencjalnych klientów.
Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe?
Każdy lubi dostawać prezenty i właśnie z tego powodu idea wręczania klientom jakichś drobiazgów, budzi bardzo pozytywne uczucia. Mimo tego, że obdarowani zdają sobie sprawę z tego, że to są gadżety reklamowe, czują się wyróżnieni. Długopisy czy kubki z nadrukiem wręczane klientom i pracownikom, zawsze robią dobre wrażenie.
Taka sama sytuacja dotyczy partnerów biznesowych, przedstawicieli firm współpracujących, dostawców i odbiorców. Warto, aby różnego rodzaju gadżety były zawsze pod ręką i żeby można było nimi obdarować osoby powiązane z firmą lub produktem.
Ciekawym zjawiskiem jest to, że w wielu osobach reklamy budzą niechęć. Odwracają wzrok od banerów, przełączają stacje radiową czy kanał w telewizji podczas bloków reklamowych. Z upominkami reklamowymi jest inaczej. Obdarowani chętnie trzymają gadżety w ręce, używają ich, zakładają. Gadżety, które nie lądują na dnie szuflady, a więc np. koszulki z logo firmy, kubki z nadrukiem, plecaki czy długopisy, przez długie miesiące mogą komuś służyć a tym samym reklamować konkretną firmę.
Jakie gadżety warto wykorzystać?
Kiedy bierzemy pod uwagę zamówienie gadżetów reklamowych, warto zastanowić się jakie produkty wybrać. Nie powinny to być rzeczy, które nie są spójne z ideologią i produktami firmy. Przedsiębiorstwo farmaceutyczne czy produkujące zdrową żywność nie powinno rozdawać np. reklamowych popielniczek. Niefortunne będzie też to by producent rowerów obdarowywał gadżetami samochodowymi. Należy przy tym zwrócić uwagę na to, by prezent nie wprawiał klienta w zakłopotanie.
Bardzo dobrym rozwiązaniem są prezenty uniwersalne takie jak torby, kubki z nadrukiem, koszulki, notesy czy kalendarze.
Dużo trudniej jest w sytuacji kiedy chcemy gadżety bardziej dostosować do konkretnej branży. Jednak i tutaj można, oprócz uniwersalnych prezentów, dobrać odpowiednie produkty. W branży sportowej znakomicie sprawdzą się torby i plecaki. W spożywczej kubek z nadrukiem albo kubek termiczny. W branży komputerowej natomiast power banki.
Nie wolno przy tym zapominać o jakości samych produktów. Długopis, który przestanie pisać po dwóch dniach czy torba, której szybko urwie się ucho, nie spełnią swojego zadania.