Niektórzy nabywcy tej najlepszej lub średniej limuzyny marki audi decydują się na dołożenie zawieszenia pneumatycznego po blisko trzech latach, bo zapewne po tych trzech latach na rynek wejdzie wersja poliftowa i zawieszenie pneumatyczne z ciekawszymi funkcjami elektronicznymi. Zawieszenie takowe może być też lepszym w innym sensie, czyli nowsze poduszki pneumatyczne mogą unosić daną limuzynę o ten centymetr lub dwa więcej. Jednym słowem w niektórych przypadkach opłaca się poczekać, bo jeśli dana limuzyna dowozi nas do pracy drogą gruntową, która mięknie nawet po tych kilkunastominutowych opadach deszczu, to lepiej zbytnio nie kombinować. Tylko zainwestować w rozwiązania, które faktycznie się sprawdzają.
https://shop.limak-airsuspension.pl/pl/14-audi
Czy w zawieszeniu pneumatycznym do SUVa audi tkwi istotna różnica?
Dedykowane zawieszenie pneumatyczne audi do modeli Q5, Q3 i Q7 jest nieco innym niż w przypadku limuzyn. W praktyce też oznacza to stosunkowo łatwy montaż kompresora i poduszek pneumatycznych, ale jeśli chodzi o to elektroniczne sterowanie to poradzi sobie raczej tylko serwis firmowy. Najważniejsza różnica tkwi natomiast w tym, że zawieszenie pneumatyczne do tych wersji nieco bardziej terenowych ma nieco wyższy skok, czyli unosi się wyżej. Dlatego audi Q7 uniesie się wyżej od audi a8 z dołożonym nowoczesnym zawieszeniem pneumatycznym, które jest opcją markową. Realnie nie oznacza to tego, że Q7 to rewelacyjne auto terenowe, bo zapewne poradzi sobie z podjechaniem pod niezbyt stroma górkę porośniętą trawą, a droga gruntowa też nie będzie wyzwaniem dla tego samochodu i to nawet taka rozmiękczona deszczem z wieloma odstającymi konarami. Z tymi wyzwaniami terenowymi audi Q7 z dołożonym markowym zawieszeniem pneumatycznym sobie poradzi, choć model ten nie pokona rzeki o kamienistym dnie głębokiej na około pół metra, bo tego typu samochody mają większy prześwit głównie po to by nie zawadzać o zbyt wysokie miejskie krawężniki.
https://shop.limak-airsuspension.pl/pl/
Czy taniej jest bez dedykowanego zawieszenia pneumatycznego?
Wielu z nas poznało kilka prawd powiązanych z serwisowaniem tego dokładanego zawieszenia pneumatycznego. Dlatego też niektórzy obawiają się pękających poduszek zawieszenia lub co gorsza awarii kompresora. Z drugiej strony wielu użytkowników boi się też i tego, że dość skomplikowana elektronika nagle ulegnie awarii, a naprawa okaże się dość kosztowną. Te obawy nadal istnieją w środowisku kierowców, ale wielu z nich już się przekonało o tym, że drogie i markowe zawieszenie pneumatyczne audi, potrafi być opcją, w którą nie trzeba będzie inwestować przez te siedem lub osiem lat. Przez aż tak długi czas wydatki na kontrolę tego systemu mogą być jedynie symbolicznymi i co najistotniejsze taka pneumatyka tłumi drgania, czyli dzięki niej tuleje gumowo-stalowe i wahacze danego egzemplarza na dłużej pozostają sprawnymi. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku markowego SUVa lub limuzyny, bo te auta niestety są masywnymi i co najistotniejsze nawet drobne części w ich przypadku swoje kosztuje. Dodatkowo zaleta tkwi też w zwiększaniu komfortu kierowcy i pasażerów.