Zawieszenie pneumatyczne Audi

0
278
Zawieszenie pneumatyczne Audi

Niektórzy nabywcy tej najlepszej lub średniej limuzyny marki audi decydują się na dołożenie zawieszenia pneumatycznego po blisko trzech latach, bo zapewne po tych trzech latach na rynek wejdzie wersja poliftowa i zawieszenie pneumatyczne z ciekawszymi funkcjami elektronicznymi. Zawieszenie takowe może być też lepszym w innym sensie, czyli nowsze poduszki pneumatyczne mogą unosić daną limuzynę o ten centymetr lub dwa więcej. Jednym słowem w niektórych przypadkach opłaca się poczekać, bo jeśli dana limuzyna dowozi nas do pracy drogą gruntową, która mięknie nawet po tych kilkunastominutowych opadach deszczu, to lepiej zbytnio nie kombinować. Tylko zainwestować w rozwiązania, które faktycznie się sprawdzają.

https://shop.limak-airsuspension.pl/pl/14-audi

Czy w zawieszeniu pneumatycznym do SUVa audi tkwi istotna różnica?

Dedykowane zawieszenie pneumatyczne audi do modeli Q5, Q3 i Q7 jest nieco innym niż w przypadku limuzyn. W praktyce też oznacza to stosunkowo łatwy montaż kompresora i poduszek pneumatycznych, ale jeśli chodzi o to elektroniczne sterowanie to poradzi sobie raczej tylko serwis firmowy. Najważniejsza różnica tkwi natomiast w tym, że zawieszenie pneumatyczne do tych wersji nieco bardziej terenowych ma nieco wyższy skok, czyli unosi się wyżej. Dlatego audi Q7 uniesie się wyżej od audi a8 z dołożonym nowoczesnym zawieszeniem pneumatycznym, które jest opcją markową. Realnie nie oznacza to tego, że Q7 to rewelacyjne auto terenowe, bo zapewne poradzi sobie z podjechaniem pod niezbyt stroma górkę porośniętą trawą, a droga gruntowa też nie będzie wyzwaniem dla tego samochodu i to nawet taka rozmiękczona deszczem z wieloma odstającymi konarami. Z tymi wyzwaniami terenowymi audi Q7 z dołożonym markowym zawieszeniem pneumatycznym sobie poradzi, choć model ten nie pokona rzeki o kamienistym dnie głębokiej na około pół metra, bo tego typu samochody mają większy prześwit głównie po to by nie zawadzać o zbyt wysokie miejskie krawężniki.

https://shop.limak-airsuspension.pl/pl/

Czy taniej jest bez dedykowanego zawieszenia pneumatycznego?

Wielu z nas poznało kilka prawd powiązanych z serwisowaniem tego dokładanego zawieszenia pneumatycznego. Dlatego też niektórzy obawiają się pękających poduszek zawieszenia lub co gorsza awarii kompresora. Z drugiej strony wielu użytkowników boi się też i tego, że dość skomplikowana elektronika nagle ulegnie awarii, a naprawa okaże się dość kosztowną. Te obawy nadal istnieją w środowisku kierowców, ale wielu z nich już się przekonało o tym, że drogie i markowe zawieszenie pneumatyczne audi, potrafi być opcją, w którą nie trzeba będzie inwestować przez te siedem lub osiem lat. Przez aż tak długi czas wydatki na kontrolę tego systemu mogą być jedynie symbolicznymi i co najistotniejsze taka pneumatyka tłumi drgania, czyli dzięki niej tuleje gumowo-stalowe i wahacze danego egzemplarza na dłużej pozostają sprawnymi. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku markowego SUVa lub limuzyny, bo te auta niestety są masywnymi i co najistotniejsze nawet drobne części w ich przypadku swoje kosztuje. Dodatkowo zaleta tkwi też w zwiększaniu komfortu kierowcy i pasażerów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here