Gadżety reklamowe, służą dużej ilości firm, nieistotny jest tu rozmiar przedsiębiorstwa. Mają służyć przede wszystkim promocji firmy. Pomagają w promocji zarówno dla nowych, jak i aktualnych klientów. Mogą też być wręczane pracownikom, kontrahentom lub potencjalnym klientom podczas dużych imprez branżowych – np. targów czy konferencji, wtedy są wyjątkowo przydatne. Pomysłowe artykuły promocyjne spowodują rozpowszechnienie wizerunku i skuteczną reklamę oferowanych usług. Aby gadżet działał tak, jak powinien musi przede wszystkim zawierać nazwę lub logo firmy i być wykonany w barwach które będą kojarzyć się z marką. Dobrym pomysłem są rzeczy, które mają bezpośredni związek z działalnością firmy lub przynajmniej trochę będą się z nią kojarzyły.
Pomimo dużej liczby oferowanych gadżetów, wciąż są takie, które są najbardziej skuteczne i najczęściej wybierane przez firmy. Zakup gadżetów reklamowych przez firmy jest sprawdzonym sposobem promocji i może stać się skuteczną i niskobudżetową metodą na wypromowanie się w krótkim czasie. Wszystkie gadżety reklamowe posłużą firmie nie tylko przy zorganizowanych wydarzeniach, ale przede wszystkim na co dzień.
Najskuteczniejsze artykuły promocyjne
Wybór najlepszych gadżetów reklamowych, które będą częścią akcji promocyjnych firmy, jest zależne głównie od pomysłu, inwencji i kwoty, która ma zostać na nie przeznaczone. Ulotki reklamowe, choć popularne to nie są najlepszym rozwiązaniem, najskuteczniejsze są właśnie pomysłowe upominki reklamowe, które nie będą wrzucone do pierwszego napotkanego kosza, tuż po wręczeniu, ale będą trwałe i przydatne.
Jednym z najczęstszych wyborów są wciąż długopisy z nadrukiem – to przedmioty przydatne, z których korzysta każdy i we wszystkich miejscach. Długopis to niezwykle uniwersalny i potrzebny gadżet, a dodatkowo nawet długopisy wykonane z lepszych materiałów nie będą dla firmy wielkim wydatkiem. Ten niedoceniany przedmiot może pomóc w promowaniu marki.
Bardzo popularnym sposobem i zarazem sprawdzoną metodą promocji marki mogą być też kubki reklamowe, które na pewno nie są dla nikogo bezużytecznym gadżetem, a będą towarzyszyć podczas codziennego picia kawy lub herbaty, przypominając o istnieniu firmy, która je stworzyła i wręczyła.
Nieco mniej popularne, ale równie skuteczne i praktyczne są torby reklamowe, które raz wręczone, możliwe, że będą obecne z obdarowanym każdego dnia i będą dzięki temu przypominać o marce i jednocześnie staną się zauważane przez inne osoby, co może przynosić firmie dodatkowe korzyści. Podobne działanie mają parasole reklamowe, których dodatkową zaletą jest fakt, że z pewnością nie zostaną wrzucone na dno szuflady, ani ciśnięte w kąt i zapomniane.
Decydując się na jakiekolwiek artykuły promocyjne, nie można zapominać, że niektóre z nich mogą nie nadać się na wszystkie okazje. Przykładowo, parasole reklamowe, choć są pomysłowe i oryginalne, to nie będą cbyt przydatne w środku lata, a kubków reklamowych może nie udać się, zabrać ze sobą na zagraniczne targi. Kubki i torby reklamowe są bardzo dobrym pomysłem, ale potrzebują miejsca i często także wcześniejszego zaplanowania akcji promocyjnej. Firmowe długopisy z nadrukiem za to możemy wziąć w każde miejsce. Warto wybrać bardziej uniwersalne upominki reklamowe, które sprawdzą się w każdej sytuacji.